Tröståttor på måndagen

Hej på er! Igår blev det inget och noll tränat. Jag och Folke hängde på badhuset och lite annat mysigt, sedan lämnade jag honom till sin mor. Så nu är det barnlös vecka igen. Inledde med 20 km till jobbet imorse, kändes segt som det visst ska göra efter en vilodag, men skönt att få veva lite igen. Eftersom jag skulle på bilbesiktning på eftermiddagen så var jag sedan tvungen att veva hem igen på lunchen och hämta bilåbäket.

Besiktningen blev chockerande nog en nedslående historia, som om det behövdes mer av den varan. Var tvungen att åka direkt till verkstaden för reparationer och sedan ombesiktning inom en månad, kul värre. Sedan direkt till plåtverkstaden och boka upp reparationstid för plåtskadorna som blev vid förra veckans parkeringspåkörning. Man trodde att 2017 skulle flyta på lite bättre.
ska%cc%88rmavbild-2017-01-23-kl-18-29-06
När allt detta var klart var klockan så mycket att det inte var lönt att åka tillbaka till jobbet och vända igen. Åkte hem och brände av åttor igen. Vet inte om jag feg eller bara mån om att kunna genomföra passet, men det blev 5 x 8′ på 252W (4,2W/kg). Jag körde mer på 4 x 8′ för nå´n vecka sedan, det känns rätt oförklarligt just nu. Så det kanske är en rimligare nivå just nu, där jag känner att jag ligger just under tröskeln. Så det är nog en lämplig nivå. Dessutom hamnade inte pulsen skyhögt någon gång denna gången. Sedan tror jag ju på att få till genomförda pass istället för avbrutna pass, dels för skallens skull men även för den långsiktiga fysiska utvecklingen. Sedan måste man såklart spänna bågen och gå på en nit ibland, men tröskelpass ska oftast gå att genomföra. Så jag känner mig nog hyfsat nöjd med träningsdelen av mitt liv idag iallafall.

Nu har jag passat på att städa Folkes rum när det för en gångs skulle inte var översvämmat av Lego på golvet så jag kan möjligen vara värd att landa i soffan om en stund?

2 reaktioner på ”Tröståttor på måndagen

  1. Absolut en stund i soffan en dag som denna. Besiktning med återbesök är lika ovälkommet som ett återbesök hos urologen. Men hyggligt tryck i pedalerna på åttorna!

Kommentera

