Masters-SM till Gottne – peppande!

Skärmavbild 2014-08-11 kl. 13.48.40
Här ser ni en sammanbiten kille innan starten för Masters-SM i Värnamo 2014. Då en pannkaksplatt bana som passade killen till vänster om mig klart bättre. Då körde jag i H30, nu är jag ju en H40-gubbe. Igår kom det fram att årets Masters-SM kommer gå av stapeln i Gottne. Linjebanan på dryga 130 km har ändå 1251 höjdmeter och kollar jag på profilen så ser det ut som det inte finns några längre bitar som är platta. Det här är såklart väldigt inspirerande då dom flesta tävlingar i landet är pannkaksplatta och det passar ärligt inte mig. Sedan är ju frågan om någon av stigningar är långa/branta nog för att det ska ge någon fördel att vara en tunnis som jag. Att man sedan börjar med SM-klasser i 5-årsintervaller gör ju det hela ännu mer intressant. Helt klart ett mål att ha i huvudet. Helgen efter midsommar är det som gäller. Ska ni köra? Om ni ska göra det i H40 kan ni glömma det där med att vinna, för det tänkte jag göra. Eller?

2 reaktioner på ”Masters-SM till Gottne – peppande!

  1. Haha bra inställning!! 🙂 Hoppas att vi kan skicka några gubbar från Sundet så att du får bita i lite!! 🙂

Kommentera

