Ibland lyssnar jag…

…på folk som kommer med smarta råd och förslag. Som idag. Råd som att jag kanske borde ta det lite lugnt med träningen då jag känt lite på ovansidan av höger knä de senaste dagarna. Inte speciellt mycket, men tillräckligt för att jag känt att det skulle vara extremt korkat att köra lågkadensintervaller med en sådan känning. Nu tog jag helt sonika beslutet att låta cykeln stå helt idag, så jag sparkar in en vilodag helt enkelt. Ingen fara när det finns att göra på jobbet och sedan behöver jag fylla upp skafferiet inför helgen. Jag har två dagar på mig att cykla ute innan jag får mina älskade barn igen. Ska försöka få till något kvalitativt på Monarken också i veckan, men det lär inte bli lågkadensintervaller, tyvärr.
30199346743_b5803c19e3_z
Nu är jag knappast slagen eller skadad, men dagens åtgärd är bara en säkerhetsåtgärd så jag ska slippa gå på några minor framledes. Imorgon är vi på pendlingsträningen igen.

Kommentera

