Full rulle mot helgen!

God kväll på er! Efter att ha vilat igår så var jag redo för nya dumheter igen, frågan var ju bara om mitt knä tänkte i samma banor som jag. Körde 72′ till jobbet imorse och jag blev förvånad över hur lite knäet gnällde, skulle nästan gå så långt som att säga att det knappt kändes alls. Svårt att inte bli lite småglad över sånt. Sedan var såklart benen med på noterna också efter att ha fått vila en dag, eller så var det bara medvind, oklart. Dusch nr. 1.

Gjorde några produktiva timmar på jobbet innan jag och Big Boss knatade till Svettis för att blir lite starkare. Körde min vanliga bålcirkel, blev trött och kände mig motiverad. Dusch nr 2.

Avverkade ytterligare några produktiva timmar på jobbet innan det väl var dags att ta sig hem och mot helgen. Eftersom jag ska med Folke på slalomtävling i Vingåker hela dagen imorgon så vet jag med mig själv att orken och motivationen att sätta mig på Monarken och späka mig när jag kommer hem är nära nog obefintlig. Så även om jag föredrar all min kvalitet inomhus så tänkte jag väl att jag ändå skulle späka mig på vägen hem.
ska%cc%88rmavbild-2017-01-27-kl-19-15-40
Det blir ju såklart anpassat efter hur det passar sig på min pendlingsväg, men jag fick in 6/5/2′ i tröskelintensitet plus två backspurter, eller ja, vi har ju inga backar i Västerås, men det var motlut. Blev trött och benen svarade rätt bra. Dusch 3.

Nu siktar jag bara på distanspass på söndag så har det blivit en rätt bra träningsvecka det här. Men nu stundar soffåterhämtning deluxe.

Kommentera

