Gråvädersdistans

God eftermiddag på er, nu ligger man sådär distanstrött på soffan igen. Underbart. Tog mig ett gäng mackor och yoghurt att bli människa igen efter dagens äventyr. Det blev jag, Birath-Thomas och Norge-Henke som ville klämma distans i gråvädret på dom Västmanländska slätterna idag. Norge-Henke på som dubbfria vinterdäck satte av ett tempo som var långt snabbare än jag hade tänkt mig och i motvinden ut mot Ängsö så var jag redan rätt trött. Tur då att vi fick en lite mer fördelaktig vind i någon timma sedan så jag kunde återhämta mig och låtsas vara pigg en stund. När vi vek av mot Lundy så visste vi allihopa att vinden skulle piska oss rakt i nyllet under återstoden av passet. Sånt kan ibland föda en inre pepp inom en, så blev det nog idag och ingen vill riktigt inse att det faktiskt var motvind. När jag vinkade av Birath och Henke i Tortuna för att skarva på min sista timma upp till 4 h var benen så gott som bortblåsta och sista timman gick i knapp styrfart bitvis.
ska%cc%88rmavbild-2017-01-29-kl-14-16-59
Lyckades skarva med en bit kopiöst isig och spårig grusväg så jag fick promenera att gäng meter och ärligt så kanske benen tackade för det just då. Kunde rulla in hemma med 4 h 6 min och 90,5 km på cykeldatorn. Nu ska jag kolla herrarnas lopp från VM i Cyclocross innan Folke kommer och vi ska åka och fylla skafferiet innan bandybarnet Melker återvänder från poolspel i Motala.

Ska försöka lägga upp någon form av strategi för den kommande veckan också, det är alltid en fördel när man har barnen att ha någon form av plan. I den planen ingår såklart träning, även om jag tror att morgondagen får lov att bli vila, åtminstone från cykeln, sedan får vi se om Big Boss lurar med mig till Svettis på lunchen.

3 reaktioner på ”Gråvädersdistans

Kommentera

