Vilodagsblues

Eller ja, det där är ju en sanning med modifikation såklart. Vildag så tillvida att jag inte kommer göra något cykelrelaterat. Däremot fick Big Boss med mig till Svettis en sväng på lunchen. Eftersom jag hade kört 4 timmar igår och dessutom med knäproblemen från förra veckan i åtanke så var ju benpass helt uteslutet. Så jag körde på Phil Gaimons devis, på vilodagar kan man träna bålstyrkan.

Körde genom min bålcirkel, 5 st övningar som jag kör max på, utan vila mellan övningarna. Sedan vila och upprepa 3 ggr. Tidseffektivt, ett pass brukar kunna ta mig 30 minuter inkl. lite uppvärmning. Förhoppningen är att det är en av pusselbitarna som kommer göra mig snabbare under 2017. Så även om det inte alltid känns jätteskoj att masa sig till gymet så ska jag fortsätta göra det.
Skärmavbild 2016-08-15 kl. 06.51.05
Annars är barnen på plats och det är ju full rulle som alltid. Ikväll är det dubbla träningar fotboll för Melker och skidor för Folke. Imorgon elgitarr för Folke och bandy för Melker. På onsdag ska jag och Melker på Ryssland-Sverige i bandy-VM, det är bråda dagar nu. Ska försöka hålla upp kvalitén på träningen också, lär bli ett Monarkpass imorgon kväll och förhoppningsvis minst ett till mot slutet av veckan. Planer är bra att ha, så man har något att avvika från. Men om jag ska vinna i Gottne så kan jag ju inte bara äta godis.

Kommentera

