Stressad tröskel på kvällskvisten

Hej på er! Äntligen sitter man klistrad i soffhörnet. Idag blev det en minst sagt hektisk dag på jobbet, hann inte ens ta lunch, då vet man att man lever. Tur då att man har ett sånt fantastiskt roligt jobb. Direkt från jobbet med Folke till elgitarr-lektionen, äntligen fick dom riva av smoke on the water. Sedan var det raka spåret till Rocklunda och hämta upp Melker från bandyträningen. Den stackaren mådde inget vidare när vi kom hem, feber och grejjor, klart dålig tajming då vi ska till Sandviken på bandy-vm imorgon kväll. Får hoppas att sömn gör susen, annars får vi kör alvedon-kortet innan avfärd imorgon.

Men nu vill ni väl ha en svettig Monarkbild eller? Det var väl alldeles för länge sedan sist? När barnen ätit och kollade tv så passade jag på att klämma veckans första kvalitetspass. Körde något jag inte kört innan: stressad tröskel. Hade sneglat på den svenske mästaren Richard Larsén på Strava. Eftersom raka tröskelpass kan vara en mental käftsmäll många gånger så tänkte jag ge det här greppet ett försök.
ska%cc%88rmavbild-2017-01-31-kl-20-55-32
Upplägget blev 2 x 5 x 3/1′ där 3:orna låg lite över tröskel, vred upp belastningen med 0,25kp mer än på tröskelpasset förra veckan. Hamnade på runt 270W alltså 4,5W/kg för mig. Flöt genom den första seriens 3-4 första hyfsat bra, sedan började det svida och pulsen kom inte ner lika långt under ”vilan”. Den andra serien var hyfsat pannbenshärdande redan efter 2 st men jag kunde hålla hela vägen. Klart värt pass att köra flera gånger, känns som det finns utvecklingspotential. Först ska man ju upp i Larséns antal 2 x 7 x 3/1′ och sedan i hans wattsiffror som väl över 100+ watt mer än undertecknad.

Nu ska jag återhämta mig i soffhörnet och hoppas på friska barn imorgon. Annars är det ju VABruari som drar igång imorgon.

Kommentera

