VABruari och rekordettor

God afton på er! Idag har jag gjort en halvdag i VAB-landet med Melker som fortfarande inte är kurant. Inledde med att få undan massa jobb på just jobbet innan jag åkte hem till Melker vid lunchtid så jag kan serva honom och se till att han tar hand om sig. Nu är han ju så stor att han fixar det där rätt bra själv, men ibland är det skönt att finnas till hands.

Passade på att VAB-träna när han kollade på film. Kände mig rätt seg efter gårdagens styrketräning och träningsvärken i vaderna var totalt. Av någon outgrundlig anledning föll valet på att köra ettor, inte för att det riktigt ligger i linje med hur jag har tänkt träna utan mer för att jag tyckte det skulle bli kul. Eller ärligt, hur kul kan ettor vara, det är bara jäkligt jobbigt. Förra vintern körde jag hyfsat regelbundet ettor i ett försök att se hur många jag skulle klara över 350W, då var 8 st rekordet. Ska sägas att det var på min trainer och även om Monarken inte på något sätt lättare att träna på så är känslan mycket bättre och det gör intervallerna ”enklare”. Trainern kändes bromsad hela varvet om det verkar vettigt. Nåväl, jag hade en idé om att försöka lägga ettorna på 360W och med 2′ vila rakt av. Helt ärligt så kändes så jäkla jobbigt efter 3 st att jag undrade om jag skulle klara av 8 st. Vid 8 st var jag rätt stum men tänkte att 10 st vore ju fint. Vid 10 st var jag förmodligen inte tillräckligt stum för jag körde 2 st till, sedan blev jag rätt jäkla jättestum. Det blev till sist 12 st på 364W (6,06W/kg), det är typ jätterekord. Det var typ jättejobbigt.
ska%cc%88rmavbild-2017-02-02-kl-17-59-51
Helt oväntat med tanke på den usla känslan innan och det faktum att benen var som bly innan och att jag haft två rätt tuffa träningsdagar i benen innan. Sedan var det ju det första riktigt svintuffa passet jag kört sedan cross-säsongen tog slut i början av december.

Kunde fira med att ligga i soffan och kolla bandy med Melker. Lyxig återhämtning.

Kommentera

