Lördag med bandy och årets bästa fyror

Hej på er! Lördag och allt. Sjukstugan fortsätter här hemma, Melker är fortfarande inte riktigt kurant, segdragen historia det där. Så under tiden han sov imorse så drog jag och Folke på hans bandyträning i bandyns högborg.
ska%cc%88rmavbild-2017-02-04-kl-14-37-47
Det är alltid lika roligt att se deras framsteg på skridskorna och med klubban och bollen. Lika roligt är det såklart också att få trampa på lite själv på isen. Fick faktiskt veta att det är ett gäng som brukar spela bandy på söndagskvällar så jag får se om jag drar dit imorgon och beblandar mig. Vore ju väldigt roligt.

När vi kom hem var planen ursprungligen att jag skulle kört någon timma ute med Contis men det ändrades och så vips fick jag gränsla Monarken istället. Rev av veckans tredje kvalitetspass i form av klassikern 4 x 4′, visste inte om jag skulle palla med i stort sett samma watt som när jag var i wattpressarform under cross-säsongen men jag gjorde ett försök. Efter den första intervallen kändes det som brukligt som att benen skulle ramla av och att genomföra tre till i det närmaste omöjligt. Men eftersom man vet att det är en brukig känsla så körde jag vidare och kunde genomlida hela passet.
ska%cc%88rmavbild-2017-02-04-kl-14-36-24
Det gav mig till sist 318W (5,3W/kg) och det är ju såklart årets bästa fyror, nu är det ju ingen match eftersom det var årets första. Men det är faktum att det är dom näst bästa jag någonsin kört inomhus. Bara toppade av dom jag körde under cross-säsongen där jag landade på 325W. Givet att jag mest kört tröskel och styrka sedan återkomsten från flunsan så är jag riktigt nöjd med vilken nivå jag ändå klarar att hålla. Kan jag bygga vidare på det här så. Ett smygdistanspass imorgon eftermiddag stundar så kan jag lägga en riktigt bra träningsvecka bakom mig.

Nu ska vi snart avnjuta semifinalen i bandy-VM på tv sedan blir det hemmagjord pizza och godis och sådana där viktiga saker, så hoppas vi på en frisk Melker imorgon.

Kommentera

