Fest på onsdagen – Tempopendling

God afton i cykelstugorna! Imorse hade jag en usel stund på cykeln, dels var det riktigt kallt och sedan var benen riktigt usla, tog rekordlångsamma typ 57′ att ta mig till jobbet. Slet som ett djur på jobbet till det blev dags att cykla hemåt igen. Hade en plan på att göra kvalitet av hemfärden så jag tänkte försöka tempopendla den ”långa” vägen hem, det blir 25 km drygt. Sagt och gjort, startade optimistiskt och hade vinden i ryggen, insåg jag lite för sent, det innebar att jag skulle piskas med motvind större delen av färden hem. Spenderade lite för mycket krut redan i medvinden och efter 30′ så benen rätt slut. Slog faktiskt av på tempot i någon minut innan jag gaskade liv i mig själv igen och försökte köra med tryck resten av vägen hem. Det blev jättejobbigt och gick inte direkt fort. Kom hem på 65′ och fick sätta mig utanför och ta igen mig en stund. En bra genomkörare även om jag hade hoppats på lite mer av mig själv.
ska%cc%88rmavbild-2017-01-14-kl-15-15-49

Imorgon blir det cykelfritt, ska späka kroppen med benpass på Svettis på lunchen. Dags att försöka få lite kontiniutet i dom också. Det ska faktiskt bli roligt, tro det eller ej.

Kommentera

