Maxad lördag med dIStans

God kväll på er cykelvänner och andra vänner. Idag har det väl varit en bra lördag? Det enda jag skulle ha önskat var lite mer sovmorgon men man kan ju inte få allt. Öppnade stenhårt med att kränga våfflor som det inte fanns någon morgondag på bandyskolan imorse, eller ja, det tog hela förmiddagen i anspråk. Hann bara hem och kasta i mig två mackor och byta om för att hinna till samlingen för dagens distanspass. Dom hågade och vågade var jag och Anna idag. Vi började med att veva ut den gamla klassiska Skerikevägen mot Skultuna och det kändes så himla kasst i benen, jag undrade ärligt hur jag skulle orka med 2 timmar. Sedan letade vi upp en grusväg som ledde oss mot Bovallen, is och lite mer is. Men sådan där fin greppig is, eller ja, det finns ju undantag, drog två stycken fina tvåhjulssläpp men höll mig på hjul. Sånt där får en alltid att hålla sig vaken.
ska%cc%88rmavbild-2017-02-11-kl-17-46-05
Efter det började benen vakna till liv eller så var det bara det faktum att jag kastade ner kedjan på lilla kakan, men det kändes lättare och lättare. Vi vevade lite asfalt och Anna såg fortsatt urstark ut, kul, hon såg svinstark ut hela passet ska sägas. Sedan tog vi ännu en isgrusväg till Svanå och vidare mot Haraker. Underbara eftermiddagsvyer som bilder inte kan göra rättvisa. Vi kryssade oss sedan vidare förbi Munga och bort till Vadgropen, där hade jag ju tänkt att vi skulle ta en grusväg mot Gesala, men den var av det isiga och ojämna slaget modell värst så vi fick improvisera en plan. Här hade vi 3 timmar på datorn och det började kännas som att B-planen var tvungen att innebära att vi inte skulle få cykla i mörker så länge och främst inte köra isigt grus i mörker.
ska%cc%88rmavbild-2017-02-11-kl-17-46-36
Vi körde asfalten mot Ransta till och vek av över åkrarna på isgruset mot Labacken och Sevalla. Här rullade det på riktigt fint den dryga milen avverkades oväntat snabbt trots isen. Sedan vek vi av på asfalten och raka spåret ner mot Tillberga och tillbaka till stan. Benen kändes slitet bra mot slutet, stannade hemma med 4 h 3 min på datorn. En stabil distansdag med bra sällis. Vi gör om det där imorgon, hoppas fler dyker upp då. Klockan 10.00 vid Blomaffären vid Hovdestalund är det som gäller.

Nu ska jag och Contis bygga pizza och äta godis… Bra lördag!

Kommentera

