Finväderssöndag med usla ben

Hej på er! Nu ligger jag här på soffan igen (har ni läst det förr?). Dagens träning är avklarad, det var ingen klang och jubelföreställning direkt. Rullade iväg till samlingen imorse i solskenet och insåg direkt att någon hade mejslat på mig riktigt ruttna ben. Önskade nästan att jag stannat i soffan hela dagen. Samtidigt kan jag i efterhand känna mig nöjd med att jag kom ut och kunde se att det finns hopp om en vår i år också. Även om det var kallt så börjar solen värma och baske mig om det inte väcks ett uns av vårkänsla i kroppen också. Givetvis satt inte den känslan i benen som ni redan förstått. Dagens sällskap bestod av Nisse, Anna och AK (som även står för alla bilder i inlägget).

Vi dundrade mer asfaltsbetonat idag även om dom vägarna också bitvis var istäckta. Första halvan hade vi vinden i ryggen och då duggade skratten och samtalen hyfsat tätt.
16735136_10154296059232548_304518528_o
Nisse ser pigg och glad ut, jag försöker ge sken av att vara det, här har vi vänt upp i motvinden som skulle piska oss nyllet dom sista två timmarna. Precis som man vill ha det, härdande och fostrande.
16735773_10154296059192548_1072468166_o
I takt med att vinden blir allt mer märkbar så brukar konversationen ebba av och idag var inget undantag. Alla blir fokuserade på att ta sig framåt i första hand. Själv var jag så jäkla mosig att jag ville ta en taxi från Hummelsta och hem. Nu är jag ändå lite nöjd att jag släpade mig hemåt, även om dom sista bitarna med motvind var riktigt hemska.
16735195_10154296059257548_452149421_o
När jag vinglade in på garageuppfarten hade jag 4 h 11 min på cykeldatorn, det hade inte gått fort men det hade gått och timmarna hade ramlat in på träningskontot.

Stänger veckan på 16 timmar där den största mängden varit just mängd. Timmar på cykeln, nu kommer snart mina underbara barn och nästa vecka kommer innebära mycket mindre volym. Ska försöka skärpa kvaliten med några intervall-pass på Monarken, hoppas man kan ta några steg där också.

Hoppas ni haft en bra söndag i solen?

Kommentera

