Hektisk tisdag med stressad tröskel

God kväll på er! Idag blev det väl en tisdag på jobbet som gick i ett rasande tempo. Det är fantastiskt roligt, lite då jag känner att jag arbetar som allra bäst. Att jag inte hann lämna min plats för lunch är en annan femma, men så blir det ibland.

Efter det eskorterade jag Folke till hans elgitarr innan jag hämtade Melker från hans bandyträning – Lindkvists taxifirma någon? Utfodrade barnen innan slängde mig upp på Monarken.  Min plan var att fortsätta med stressad tröskel som för två veckor sedan, men jag ville såklart skärpa upp den, antingen med högre belastning eller fler upprepningar. Valet föll på det första. Vred upp belastningen till 3,25KP och målet var att hålla 90 rpm. Upplägget samma som sist 2 x 5 x 3/1′ med 4′ serievila. Första serien tog jag mig genom hyfsat kontrollerat och pulsen låg också inom kontrollerade ramar, framförallt gick den ned bra mellan varje 3-minutare.
ska%cc%88rmavbild-2017-02-14-kl-20-46-24
Andra serien och benen är klart märkta, dom två första 3-minutarna flyter på hyfsat, men pulsen börjar bli svårare och svårare att få ned på den korta vilan och dom sista 3-minutarna tar jag på pannben. Jävligt nöjd med att jag höjde mig från 270W för två veckor sedan till hela 292W idag (4,86W/kg). Nu kan man ju inte hoppas att öka med 20W varannan vecka men kan jag fortsätta ta små steg varje vecka fram till april nu så kan det vara fina ben då. Hur som helst ett riktigt bra pass ikväll. Ska försöka följa upp det med ett bra benpass på Svettis imorgon på lunchen. Men nu soffan en stund.

Kommentera

