Torsdagsplågan den sköna

Alltså dagarna just nu, dom går i ett. Det är sjukt mycket på jobbet och med barnens aktivteter på kvällarna. Givetvis jätteroligt båda delarna, men det går med en sådan rasande fart att man knappt hinner stanna upp och reflektera över vad som händer. Då är det faktiskt tur att jag bloggar så jag tvingar mig själv att fundera en skvätt över vad som händer. Nåväl, full fart så till den milda grad att Folke glömde sin hjälm på Vedbo efter slalomträningen. Jag åkte tillbaka och kollade efter den och då var den borta, turligt nog hade någon hittat den och lagt den i klubblokalen. Lite stolpe in sådär.

Sedan blev det sådan där träning direkt från middagsbordet, aldrig någon riktig höjdare men ibland måste man. Min plan var att snäppa upp mig på fyrorna. Vred upp motståndet och blev tokstum efter 2,5 minut, fick revidera passet. Till sist blev det 3/2/1/2/3′ på 337W (5,6W/kg), inte helt dåligt pass alls egentligen även om det inte blev som jag tänkt.
ska%cc%88rmavbild-2017-02-16-kl-22-10-30
Känns ändå som att jag blir starkare och starkare för varje vecka och vem vet. Kanske kan jag köra 4 x 4′ på den här belastningen innan tävlingssäsongen börjar. Då vore jag riktigt nöjd – på riktigt.

Nu är jag ändå nöjd med att ha klämt in dom två obligatoriska kvalitetspassen för veckan. Allt annat i kvalitetsväg är nu bara en ren bonus. Det som fattas nu är lite soffchillande innan det är dags för gubbsömn.

Kommentera

