Snö, snö och massor av snö

Nu vill ni såklart läsa om hur jag cyklade ett episkt vinterdistanspass på en massa snö. Om så är fallet så kan ni redan nu sluta läsa. Idag var en sådan där dag där jag på förhand visste att det är svindumt att ens ha en ambition om att träna. Även om tiden hade funnits så hade varit dömt att misslyckas och allt i livet är inte cykel. Folke hade slalomtävling i Vedbobacken vilket förvisso är hemmaplan, men det innebär att sitta/stå ute från 09.30-15.00 och det blir lite smygkallt.
ska%cc%88rmavbild-2017-02-18-kl-19-42-36
Även om solen var framme på morgonen och jag hoppades på en stekig dag så blev det mer moln och rätt kallt. Folke körde jättefint och det värmde såklart pappahjärtat, han är som jag sagt innan en så modig liten kille som ägnar sig åt något så utlämnande som slalom.
ska%cc%88rmavbild-2017-02-18-kl-19-44-16
Han belönades som alla andra modiga i hans klass med en pokal. Nästa år blir det allvar och tidtagning. Efter detta brände vi iväg till Haakonplan för att se Melkers VSK spela mot Sirius. Tyvärr räckte grabbarna inte till denna eftermiddag och föll med 1-8, Melker var arg som ett bi efteråt. Han är en kille med stora krav på sig själv och dom runtom, kan inte förstå var han fått det från?

Nu ska vi väl ändå sjunka ned i soffan. Pojkarna vill väl se Mello, jag vill väl mest äta godis och ta en gubbkvart på soffan. Imorgon är en annan dag och pojkarna ska till sin mor, jag hoppas få in två timmars cykel ute innan det är möten med cykelklubben. Sa jag att det ligger på just nu?

Kommentera

