Busy days are here again

Hej på er! Ibland undrar man ju vem som sköter planeringen av dagarna. Om det inte vore för att det är undertecknad själv så skulle jag ge vederbörande kicken. Igår var det en galen planering, lämnade barnen 13.45, brände hem och kastade mig på cykeln. Det var ju ganska vårlikt ute och jag skickade i lite extra luft i dubbdäcken, kan ha varit därför eller på grund av medvind som det kändes bra i benen. Eller så kan det ha varit vilodagen i lördags. Målet var att landa vid VCK:s klubblokal 16.00 för möte med arrangemangsgruppen. Fick en smula vind på näsan när jag vände upp vid Kungsåra bilskrot så jag fick inte såsa på pedalerna om jag skulle komma i tid. Faktum är att det kändes rätt bra i motvinden också. Stannade vid klubblokalen med 1 h 45 min på cykeldatorn. Avverkade ett möte, hetscyklade hem, duschade och kastade i mig lite mat innan nästa möte hemma hos mig tog vid…. gah… Så vid 21.15 landade jag i soffan.

Var väl inte måndagspigg imorse direkt när jag vinglade ur sängen men 50′ på cykeln kan ju få vem som helst att piggna till. På lunchen vinglade jag och Big Boss till Svettis och jag körde ben. Alltid kul när man som späd och tunn cyklist kan få lassa på mer vikt än muskelbergen på gymet.
ska%cc%88rmavbild-2017-02-20-kl-12-52-10
Ska väl veva mig hemåt efter jobbet också, så det blir en sådan där underbar dag när man får duscha tre gånger. Trippel-win liksom.

Kommentera

