Dagens dubbeltrubbel

Efter att jag avslutat ännu en hektisk arbetsdag så kunde jag stämpla ut till dagsljus, helt underbart. Min plan var att cykla runt en timma utomhus och sedan hem och sätta mig på Monarken och banka intervaller. Eftersom jag vill variera mig och inbillade mig magiska kvällsvyer så tänkte jag köra ut till Skultuna och tillbaka. Hann bara någon kilometer ut på cykelvägen bortom Rönnby när jag insåg att man helt hade glömt snöröjningen. Om jag inte hade haft ambitionen att köra intervaller sedan hade jag såklart kunnat cykla hela vägen, men nu hade det blivit för energisugande så jag vände och vevade hemåt. Fick ändå ihop dryga 40′ vilket tjänade som en bra uppvärmning.

Böt snabbt om och kastade mig upp på Monarken för ett tröskelpass, 2 x 15′ med 2′ vila. Tänkte att 270W (4,5W/kg) borde vara helt rimligt med tanke på dom siffror jag haft de senaste veckorna. Dom första minuterna kändes som brukligt snorsegt i benen, men sedan kom dom in i matchen.
ska%cc%88rmavbild-2017-02-21-kl-19-39-31
Den andra intervallen var benen lite mörade men faktiskt visualiserade jag mig att jag var solo sista biten på veteran-SM och då gick det rätt smidigt att ta mig genom det. En tydlig målbild jag ska plocka fram många gånger den här våren, för att se till att den inte bara blir en målbild.

Klart nöjd med utfallet och upplägget där jag både fick njuta av sol, utecykling och sedan ”njuta” på Monarken. Måste säga att det är den bästa investeringen i min egen träning den där plågoapparaten.

Nu ska jag njuta lite i soffan. En kväll utan några större krav utom att tömma en maskin med tvätt. Det är efterlängtat.

Kommentera

