Vinterpendling igen!

Kan väl inte säga att jag jublade eller slog frivolter när jag gick upp imorse och såg att det hade kommit massa snö över natten. Från att ha varit väldigt nära racerföre så var man vips tillbaka i full vinter igen. Men med förhoppningsvis ett fåtal veckor kvar av detta gissel så gäller det bara att bita ihop. Så det var bara att sleva i sig frukosten och ta tjuren vid dom så kallade hornen och slira iväg på dom överlag oplogade cykelvägarna som tar mig min vinterväg till jobbet. Bitvis var det ju klart spännande där man knappt såg var cykelvägen gick utan man fick lita till att fotspåren som fanns faktiskt var på cykelvägen och inte i diket. Alltid kul med lite edge i tillvaron.
ska%cc%88rmavbild-2017-02-21-kl-08-22-37
Man får väl ändå lov att säga till vinterns försvar att det blir väldigt vackert ute. Sedan blir det ju bra träning att gneta på sådär. Det gick knappast rekordfort imorse som ni kan förstå, men det blev 57′ in på kontot och jag räknar med något liknande eller kanske lite till i eftermiddag. Möjligen med kvalitativa inslag, vi får se.

Kul ändå att veteran-SM kommer att bli i Gottne till sist. Då ska jag bara åka upp och vinna det, hur svårt kan det vara liksom?

Kommentera

