Och bilen går bra?

ska%cc%88rmavbild-2017-02-23-kl-08-19-48
Nu ska vi väl kanske inte prata om min bil för ni vet ju redan allt om hur bra den har gått på sistone. Men vi återanvänder en gammal sliten fras bara. Men jo tack, bilen går bra. Träningen rullar på bra även om jag faktiskt tog just bilen till jobbet imorse. Anledningen till det är inte att stadens vägar förvandlats till isgator utan att jag ska på mitt första styrelsemöte med Västerås CK efter jobbet. Igår vevade jag mig till och från jobbet i spännande underlag, på morgonen var det snöstorm och oplogat som fick mig att tröttna efter 40 minuter. På hemvägen så stötte jag på spännande försök till snöröljning i modden där bara mina cross-skills höll mig cyklande. Nu är kanske inte Schwalbe Winter Marathon-däck vad man vill ha i sådana förhållanden. När möjlighet gavs vek jag av in på dom sopsaltade stråken och vevade hemåt. Åtminstone 2 h in på kontot igår.

Idag finns en plan om att knata till gymet och köra lite bålträning på lunchen så är väl planen att skridskocykla till jobbet imorgon igen. Snart kommer det se ut som på bilden ovan när jag och Nisse duckade för regn/snö på ett av förra årets första distanspass på racer. Det var för övrigt länge vi fick ducka för snöfall förra året, hoppas vi slipper det i år.

Kommentera

