Okynneskomp mot solen

God afton på er! Sitter här och väntar på avslag i första kvartsfinalen i gigantmötet i bandyn mellan SAIK och VSK. Efter att ha jobbat som ett djur i veckan så rev jag av okynneskomp idag på eftermiddagen. Det var för fint väder och cykeln skrev för mycket för att jag skulle kunna sitta kvar på jobbet. Vårvinterdagar som denna är helt underbara även om jag inte är fan av vintern. Men det finns förnimmelse av båda årstiderna och det är på något sätt fint. Känslan i solen idag är att våren bara är veckor bort samtidigt som snön och isen påminner om att vintern i allra högsta grad är närvarande.
ska%cc%88rmavbild-2017-02-24-kl-18-27-09
Det är dagar som idag som jag uppskattar cyklingen utifrån den upplevelse den ger mig. Jag får från första parkett uppleva naturens skiftningar och jag är oerhört tacksam för det. Och på pass som idag, helt kravlöst kan jag ännu mer ta in det och klappa mig själv på axeln och tycka att det här med att börja cykla var väl kanske inte så dumt ändå (till man tittar i plånboken).

Vevade nästan 90′ hemåt idag och sista biten blev en härdande kantvindskörning som påminde om vad som komma skall när vårvindarna kommer piska in över den Västmanländska plattnejden. Givetvis kommer jag omfamna dessa också likt jag omfamnade vinterns sista isfläckar på dagens pass. Okynneskomp när den är som allra bäst och mest behövlig. En eftermiddag att vara tacksam för.

Kommentera

