Rekordsöndag med plusmeny

God afton på er! Hoppas ni haft en lika bra söndag som jag haft. Inledde med något extremt ovanligt för mig när jag har barnfri helg – sovmorgon. Snöandet igår gjorde att min pepp på att ta mig ut och distansa i slasken var helt obefintlig så efter en långfrulle så la jag mig helt enkelt i soffan och kollade på en film. Kan inte minnas senast jag gjorde det, hemskt skönt. Sedan repade jag mod i mig och slängde mig på Monarken, planen var en återkomst till styrkeintervallerna. Tänkte kolla om jag inte hade blivit lite starkare. Tänkte ge 4 x 4′ ett försök på rekordnivå. Det blev såklart svinjobbigt men det gick ju! Galet nöjd, speciellt med tanke på att gårdagens pass inte var ett lätt rullpass heller.
ska%cc%88rmavbild-2017-02-26-kl-19-17-43
Utfallet blev alltså 300W rakt genom alla intervallerna, det vill säga 5W/kg för en bergsget som undertecknad.
Sedan kom världens finaste och bästa barn och vi skulle ju fira Folke tillsammans med världens bästa föräldrar och världens bästa farfar. Alltså världens bästa eftermiddag.
ska%cc%88rmavbild-2017-02-26-kl-19-21-27
Folke cashade in en radiostyrd BB8 från mig och Melker, klart nöjd kille. Ännu mer nöjd blev både han och alla andra när vi fick smörja kråset med tårta och kakor.
ska%cc%88rmavbild-2017-02-26-kl-19-17-58
Avrundade kvällen med Melker på Haakonplan där vi spelade bandy i 90 minuter. För att göra mina gubbiga ben riktigt möra så spelade vi match med några vassa VSK-ungdomar också. Svinkul och svinjobbigt.

Nu ska jag landa i soffan och ladda för jobbpendlingsträning imorgon bitti. Lär bli dubbdäck i en vecka till vad det verkar.

2 reaktioner på ”Rekordsöndag med plusmeny

  1. Jobbigt att man måste vänta en hel vecka till med dubbarna…. så fort man får lite vårkänslor så ska snön komma och förstöra allt. Hade precis bytt över till sommarsulorna….

    • Såpass! Ja, jag stod och hoppades att kunna använda tävlingscrossen i veckan, men det verkar ju vara lite smygkört. Våren är aldrig så långt bort som när den är som närmast.

Kommentera

