Pliktskyldigt livstecken

Hej på er! Jodå, jag tränar på. Tro inget annat. Däremot har kvalitetspassen varit helt frånvarande den här veckan, har lagrat på med tid på cykeln i form av pendlingsträning. Igår fick jag en lite längre sväng på 100′ där jag kom ur stan och från dom dödsgrusfylld cykelbanorna en liten stund. Skönt sådär en vardag efter jobbet. Landade till sist i VCK:s klubblokal för lite styrelsearbete. Kunde sedan snurra hem i regnet, kunde nästan summera dagen till 3 h cykling plus ett benpass på gymet.

Imorse hade jag en plan på att orka köra intervaller på morgonen innan jobbet. Vaknade och ställde fram klockan för sovmorgon istället och så blev det med den träningen. Eftersom jag ska till bandyns högborg och heja fram VSK Bandy i ”måstematchen” mot SAIK ikväll så lär det troligtvis bli så att dagen blir en vilodag. Kanske inte dumt det heller men jag skulle gärna klämma i med något hårt på Monarken, men det kanske kan bli en dubbel i helgen istället.
ska%cc%88rmavbild-2017-01-15-kl-18-09-14
Annars börjar jag bli sådär nervös inför matchen ikväll. När den är avklarad kanske man ändå i ren eufori eller vrede river av något. Oavsett vad så lär ni ju kunna läsa om det här.

Kommentera

