En himlarns bra helg

Hej på er, ligger väl på soffan och kollar Paris-Nice. Det har varit och är fortfarande en fantastisk helg. Det började väl i fredags när jag stämplade ut och fick lite dagsljus på min tempopendling hem. Tog det lugnt till jag kom ur den värsta stadstrafiken innan jag började stampa på, sedan höll jag trycket uppe i dryga 33′, lite smygstum på slutet. Helt klart ett bra recept för trötthet och bra träning, speciellt när det sker på vintercrossen med dubb. Väl hemma fick jag pojkarna igen efter att dom varit på sport lov hos mina föräldrar.
ska%cc%88rmavbild-2017-03-05-kl-15-38-11
En lycklig Melker med hans stora bandyidols (Simon Jansson) autograf. Kunde leverera den till honom, givetvis en stor succé. Lite mindre skoj när VSK Bandy förpassades på semester när SAIK vann i lördags kväll.

I lördags var det först skridskofest på Folkes bandyträning, jag och Melker snurrade oss helt slut. Sedan bara hem och äta, göra en shoppingräd innan det var dags att avnjuta Strade Bianche. Efter det tog jag mina tvärsega ben för att göra något kvalitativt på Monarken. Det blev 8 x 1′ till sist, uppvärmningen indikerade ingen succé men jag gjorde nytt rekord på ettor. 386W (6,4W/kg) känns som jag kan vara rätt nöjd med.
ska%cc%88rmavbild-2017-03-05-kl-15-37-43
Idag försökte jag efter städning, äppelträdsbeskärning att göra något jobbigt igen. Benen var semibra. Körde 15′ stegrande upp till 310W ungefär. Vilade ett slag och körde sedan 3′ stegrande från 270-360W sedan var jag rätt nöjd. Tre rätt bra pass på tre dagar. Lite kompensation för all lökcykling i veckan.

Efter det tog jag barnen och drog till Haakonplan och spelade lite bandy. Lite fika på det så har ni receptet på en himla bra söndag. Hoppas ni haft en bra helg också?

Kommentera

