Snösmocka och bromsad Monark?

God afton på er! Snart har lugnet lagt sig och kanske jag också. Det går baske mig i ett just nu, det är så jäkla mycket att göra på jobbet att jag knappt vet fram eller bak emellanåt. Nu klagar jag inte eftersom jag trots allt funkar bäst när det är på det viset, när man måste leverera. Nåväl, nu är det ju en träningsblogg så jag får väl dra lite om den också.

Imorse tog jag X-Nighten och rullade via Irsta till jobbet, kallt men torra och rena vägar, underbara 58′ till jobbet, kul att ändå få in 25 km på den tiden. Det händer inte med vintercykeln. Lagom när jag bänkat mig på min plats så började det snöa och det har inte slutat på hela dagen, klart okul. Aja, våren lär komma tids nog oavsett vad. Annars är det en månad till Lanzarote, bara att bita ihop.

Hemvägen körde jag raka spåret hem så det gav bara 20′ i snöstormen. Gav mig direkt i kast med att montera växel/bromsreglade på Monarken nu när jag fick ett par defekta över. Hoppades sedan att det kommande intervallpasset skulle gå lite lättare när man kan bromsa, eller?
Skärmavbild 2017-03-07 kl. 19.36.30
Hade en plan om att köra 4 x 4′ på rekordwatt och trampade igång. Kände att jag kanske hade tagit mig vatten över huvudet och skrev om planen till 5 x 3′ istället. Genomled kanske det jobbigaste passet någonsin på Monarken. Snittwatten skrevs till 326W (5,43W/kg) och det blev till sist samma watt som jag siktade på med fyrorna och tappade bara en minut i intervall-tid så det var en bra nödlösning kan jag tycka. Helt slut ramlade jag av Monarken och nu sitter jag vid köksbordet, lyssnar på Blondie, bloggar och komatiskt äter ostsmörgåsar. Nya möjligheter till träning imorgon.

2 reaktioner på ”Snösmocka och bromsad Monark?

Kommentera

