Bandy och avsiktlig sprängning

Skärmavbild 2017-03-12 kl. 16.55.05
God eftermiddag på er (cykel)vänner! Lasagnen står i ugnen och barnen är åter i hushållet. Idag har jag varit bandyfarsa när Melkers lag arrangerade poolspel i vårvädret på Haakonplan. Av 3 tänkta matcher/lag kunde bara 2 st genomföras innan isen förvandlades till slush och man avbröt av säkerhetsskäl vidare spel. Smart, det vore otrevligt med benbrott på grund av dålig is vid sista poolspelet för säsongen. Så nu är officiellt bandysäsongen slut för både Melker och Folke. Lite vemodigt och skönt samtidigt. Det kommer inte innebära samma svinotteuppstigningar på helgerna längre.

När jag kom hem slängde jag mig på Monarken med avsikt att spränga mig helt. Nu visste jag att benen inte skulle vara helt fräscha efter en dag vid bandyplanen men ett försök på att flytta 40/20 en nivå var värd ett försök. Vred upp så att 40 sekundarna låg på 410W (6,8W/kg). Genomled den första serien med 6 st 40 sekundare. Vilade 5-6′ och sparkade igång igen men orkade bara med 3 st i den andra serien innan jag kastade mig över styret med benen proppfulla av mjölksyra. Vilade några minuter innan jag vevade 4 minuter i 280W, skönt ändå att försöka få kroppen att trycka på lite efter en urladdning, lite som det kan vara på tävling. Det känns ändå som jag på Monark är starkare än någon gång innan. Nu ska jag bara försöka ha lite mer struktur och tanke bakom veckan kvalitetspass nu när jag har barnen så blir det bra det här på sikt.
ska%cc%88rmavbild-2017-01-10-kl-18-35-44

Kommentera

