Lill-lördag med rekordfyror

God afton på er cykelvänner och andra vänner också. Ni kanske har tröttnat på det där jag drar om att livet går fort just nu så det skippar vi, ni bara vet att det är så. Efter middagen idag så kastade jag mig upp på Monarken, okej jag lät en dammsugning av undervåningen och lite tvättbestyr sköta det där med att maten skulle sjunka lite.

Planen var ju att revanschera sig lite efter gårdagens magfadäs-intervaller. 4 x 4′ stod för underhållningen och det vet ju alla att det är ett ypperligt tillfälle att upptäcka hur långa fyra minuter kan vara.
Skärmavbild 2017-03-15 kl. 20.31.20
Vred upp till 3,6KP och sparkade igång, det kändes ju lätt i runt 45 sekunder innan det blev slitsamt. Tyckte dock att jag hade ett bra driv och fokus, men det gjorde det ju knappast direkt lättare för den sakens skull. Efter två minuter tänkte jag att om jag klarar tre minuter så är det ju bra. Vid tre minuter tänkte jag att det var lika bra att lida en minut till. Hur jag sedan kunde upprepa samma tankebana ytterligare tre gånger samtidigt som det bara blev tyngre och tyngre är högst oklart. Vad som är klart är att kroppen idag lirade helt med mig. Det blev 327W idag vilket är rekord för fyror för min del, med min späda kropp ger det 5,45W/kg. Riktigt nöjd kunde jag ramla av Monarken och in i duschen. Nu har jag ätit en ostmacka och känner att livet börjar återvända.

Nu ska jag försöka bli så fräsch att jag orkar med benpass på gymet imorgon, vilket kommer bli dagens enda pass då Folke har klubbmästerskap i slalom på kvällen.

Kommentera

