Livet såhär en torsdag när våren står för dörren

God eftermiddag på er. Status: som alla vet så lämnade jag min bil till plåtverkstad efter parkeringsincidenten i januari förra måndagen. Eftersom jag är en planerare av rang så valde jag en barnfri vecka att vara billös. Nu skulle det enligt verkstaden ta 5-8 arbetsdagar. Idag fick jag till sist fatt i verkstaden och frågade om statusen varpå svaret blev att det skulle bli kämpigt att få den klar innan helgen. Så status för arbetet är i verkligheten 5-14 arbetsdagar, hade jag fått veta det från början hade jag nappat på hyrbil. Nu trodde jag i mitt enfald att jag skulle bara behöva vara utan den ett fåtal dagar på min barnvecka. Visst är jag helt för en bilfriare miljö men med två barn som pysslar med utrustningsbenägna sporter så underlättar det med bil emellanåt. Nu är det ju tur att folk runtomkring är flexibla och hjälper till, men lite segt är det allt.

Något annat som är segt är mina ben och det kan ju bero på att jag och Big Boss var till Svettis på lunchen idag och undertecknad späkte benen så det stod härliga till. Överskattade min förmåga och lassade på 40 kg mer än sist i benpressen, kunde inte ens rubba den. Fick abdikera en smula.
ska%cc%88rmavbild-2017-02-20-kl-12-52-10
Aja, det blev bra åtminstone. Jag blev trött och kanske lite starkare. Om allt faller på plats imorgon så kanske Melker åker med Folke på bussen själv imorgon bitti isåfall ska jag passa på att förhoppningsvis damma av racern för första gången den här säsongen. Det är om allt faller på plats alltså. Det är ju knappast som att saker gjort det under inledningen på det här året så det borde väl vända nu eller?

Kommentera

