Fredag innan Milano Sanremo och rääääserpremiär….

God lunchlåda på er därute! Imorgon är det dags för det första monumentet Milano Sanremo, se till att bänka er med Eurosport kl. 14.15 så tar Vacchi och Adamsson hand om resten. Milano Sanremo kanske inte är det tuffaste rejset men väl det längsta med sina 291 km vilket såklart bryter ner kroppen till sist. Addera sedan Cipressa och Poggio på slutet så finns det nog ett recept för trötta åkare. Att säga att världens bästa Sagan kommer att vinna är ju såklart lite tråkigt men karln har ju visat att han kan vinna cykeltävlingar lite hur som helst. Frågan är om det blir från en attack på Poggio eller i en spurt? Oavsett vad så kommer vi bjudas på förstklassig cykelunderhållning. Det får ni såklart inte missa.

Annars så bjöds det på räääserpremiär imorse. Världens bästa Melker tog sin lillebror (och sig själv hoppas jag) till skolan och jag cyklade till jobbet (via omväg). Trodde först att jag skulle skita i det eftersom jag vaknade vid 04.00 och hörde regnet piska mot rutan. Nu sket jag inte i det och det regnade inte på mig, det bara blåste, riktigt mycket.
Skärmavbild 2017-03-17 kl. 09.51.33
Motvinden på Julpavägen var inte att lattja med och som alltid förväntar man sig att flyga fram när man kliver på racern för första gången för säsongen, som alltid så stämmer det inte. Man måste vackert trampa på den också för att ens ta sig framåt men jag måste erkänna att  det är för trevligt att cykla på den igen. Fick ihop 66′ imorse. Följde upp det nyss med lite bålstyrka på Svettis med Big Boss. Ska väl cykla mig själv hem till fredagspizzan också i eftermiddag. Kommer bara bli jag och Melkern ikväll då Folken ska sova över hos en kompis till hans stora glädje, blir nog en bra eftermiddag. Solen skiner ju och jag räknar med medvind hem, kan inte vara för mycket begärt eller?

Kommentera

