Såg ni? Såg ni? Såg ni?

Sport blir inte vackrare än avslutningen på dagens Milano Sanremo. Jag skrev igår att Sagan hade kapaciteten att attackara i Poggio-stigningen vilket han gjorde – och som han gjorde det. Efter mycket gnet och slit fick han med sig Alaphillipe och Kwiatkowski, att han sedan torskade i spurt han själv tvingades dra upp är väl ett tyken. Men han bevisar gång efter annan att han är världens bästa cyklist. Idrott när den är som allra bäst!

Själv då? Mitt egna idrottande har sträckt sig till att jag och Folke vann med 10-9 mot Melker i bandy (på asfalt, utan skridskor) på tennisplanen bakom huset innan det blev kvällstacos. Annars har jag med hjälp av världens bästa föräldrar rensat i huset och i trädgården, himla skönt och himla bra blev det. Att hinna träna kändes dödfött en dag som denna så jag spar det till imorgon efter frukost. Det viktigaste imorgon är dock föräldramatchen mot Melkers bandylag, Melker är segerviss men det är jag också. Det kommer blir en stentuff timma i ABB Arena, typ den bästa avslutningen man kan få på bandysäsongen.

Kommentera

