Årets bandymatch och årets första utomhusintervaller på LVG

Eftersom det här ändå även om ingen tror det fortfarande är en cykel-/träningsblogg så börjar vi med den delen av livet först. Strålande sol när jag vaknade så det var bara att sopa i sig frukost, barnen kollade morgon-tv och jag slängde mig upp på Sempren och rullade iväg. Planen var väl att köra något tröskelbetonat, som alltid när man kommer ut på racern så tror man att vinterns intervaller på Monark ska innebära att man kommer dunka galna watt lätt när man kör ute. Det stämmer sällan, helt ärligt undrar man emellanåt om det ens hjälper att träna under vintern  överhuvudtaget. Körde 3 x 8′ idag, trodde väl att jag lätt och ledigt skulle kunna hålla 280W, som man kan bedra sig. Det blev 267/265/264W idag och kan inte påstå att det kändes lätt alls. Givetvis kan man ju skylla lite på kylan, men samtidigt är man ju inte bättre än sitt senaste resultat. Smällde till med två kortare grejjor också innan jag rullade hem, trött och ändå glad över att ha fått cykla i finvädret. Det blev dryga 83′ in på träningskontot.

Sedan passade jag på att städa huset och utfodra barnen och mig själv med våfflor innan vi tog bussen till Rocklunda för årets bandymatch. Melkers bandylag P -05 mot föräldrarna, 11-manna i 60 minuter. Låter det jobbigt? Det var sviiinjobbigt och jag lär få svårt att komma ur sängen imorgon, men det är ju så förbannat kul. Men killarna är så sjukt snabba och duktiga nu. Man kan stå bredvid på deras matcher och tycka att det inte går undan, men när man snörar på sig skridskorna och kör med dom så märker man hur sjukt snabbt det går. Nu blev det oavgjort 10-10 till allas glädje. Det hela följdes av en liten bandygala och pizza. Nu ska jag strukturera upp alla bandyprylar inför säsongsvilan. Sedan lär jag landa i soffan, kanske lär jag äta upp det som blev kvar av lördagsgodiset också, sånt är jag bra på liksom.

Imorgon har det utlovats lite sämre väder så det kanske får bli X-Nighten till jobbet. Hoppas få in en stabil träningsvecka med 20 timmar plus på kontot. Behöver en sådan grisvecka i benen nu och helgen ser lovande ut för att kunna trycka en hel del distans, fint värre.

Kommentera

