Bakslask i den där vårmaskinen

God morgon på er! Det var väl rätt lätt att hålla sig för garv när man vaknade imorse, igen. Helt vitt och det snöade dasslock ute. Hade jag haft bilen tillbaka från verkstaden (inne på dag 16 idag) så hade jag nog tagit bilen. Nu tog jag X-Nighten och GC-banorna istället för vägarna, slapp väl den mesta slasken på det viset, snuskigt halt på sina ställen. Hann trots detta val bli riktigt blött och frusen under mina 48 minuter, men det blev ju lite tid på kontot vilket faktiskt är huvudsyftet den här veckan: volym och tid på cykeln.

Lär ju bli något cyklat hemåt också i eftermiddag sedan ska jag bara vända för att förmodligen då ta bussen tillbaka till stan för föräldramöte med Melkers klass. Det här livet utan bil är inte helt smidigt jämt.
Skärmavbild 2017-03-08 kl. 19.35.31
Gammal återanvänd bild och det var inte riktigt såhär mycket snö imorse. Igår kunde jag däremot göra lite roligare vägval till jobbet och fick ihop runt 2 h totalt på cykeln plus ett bålpass på Svettis så det var en bra träningsdag. Toppade det hela med en promenad till affären också så jag rörde ju på mig lite iallafall.

Annars får det för min del vara slut på det här med snöandet tack!

2 reaktioner på ”Bakslask i den där vårmaskinen

Kommentera

