Intervallade mig själv hemåt

Skärmavbild 2017-03-22 kl. 18.58.22
God afton på er! Det är väl för underbart när man fakiskt får tillbaka dagsljuset så man kan träna en skvätt efter jobbet. Visserligen inte så att man kan lägga 2-3 h ännu, men efter söndagen så är det fritt fram igen. Efter en som vanligt hektisk dag på jobbet så kunde jag stämpla ut och slänga mig på Sempren och ta mig hemåt.

Planen var att jag skulle göra det lite jobbigt för mig själv igen då jag ändå inte planerar att hemsöka Monarken något i veckan. Körde 4 x 3′ på mina 73′ hem, tacksamt var väl att vinden var mer gynnsam, tricket är dock det att i medvind blir det svårare att hålla uppe wattsiffrorna. Efter att jag i söndags upptäckte att det tydligen inte bara vara att sätta sig på racern och applicera Monarksiffrorna på den utan man var tydligen tvungen att acklimatisera sig också så tänkte jag att runt 310-320W borde väl vara rimligt. Utfallet blev 316/313/303/318W således ett snitt på 312,5W (5,2W/kg) inget som direkt skrämmer någon. Kändes helt ärligt som jag tog i för 400W men så kan det vara. Det saknas timmar på racern och den specifika positionen som det känns. När man är mer van vid den igen så kommer det bara smälla till, eller? Samtidigt är ju det viktiga att det är roligt, problemet är ju att det blir ännu roligare när det blir jobbigt.

Det mest sannolika är att morgondagen kommer bjuda cykelvila och benpass på Svettis eftersom jag ändå måste åka och handla efter jobbet och lär således ha bilen, så den planeringen kan ju vara rätt bra.
Åtminstone 2 h 23 min in på träningskontot totalt idag, alltid något.

Kommentera

