Lill-lördag i det grå

God unicabox på er därute! Igår fick jag äntligen tillbaka bilen, det underlättar vissa saker i vardagen även om jag försöker cykelpendla så mycket jag kan. På vägen till verkstaden kunde jag trycka in en 20-minuters intervall. Det blåste så jag fick vibbar som påminde om Östgötaloppet. Vid ett tillfälle tog kantvinden och flyttade mig och X-Nighten den decimeter i sidled. Kände mig knappast rapp i benen och hade tänkt mosa längre men hade varken ben eller huvud för det så jag rullade lugnt sista biten till verkstaden.

Imorse kunde jag äntligen damma av Sempren och köra racer till jobbet. Mulet, kallt och blåsigt, men det är svårt att klaga när man får trampa fincykel. Synd bara att jag hade regelrätta bajsben och det gavs knappast något gratis en morgon som denna.
Skärmavbild 2017-03-22 kl. 10.03.59
Oavsett vad så ramlade det in 70 minuter på träningskontot imorse. Jag hoppas att benen är bättre i eftermiddag när det ska vevas hem igen. Åtminstone verkar vädret finare med sol och om det finns någon rättvisa borde jag ha mer vind i ryggen på hemvägen. Time will tell som det heter.

Kommentera

