Mår man så cyklar man!

Skärmavbild 2017-03-24 kl. 13.20.53
Hej och god eftermiddag på er! Imorse var det frost i den så kallade pottan när jag cyklade till jobbet. -7 grader visade termometern den sista gången jag vågade kika på den. Det var dock snustorrt så valet att ta Sempren var ju ganska enkelt. Rullade över Hökåsen-Julpa-Skultuna och till jobbet. 67′ in på kontot och dryga 31 km. Magiskt svinfint med morgonsolen över fågelsjön på Julpavägen, hade jag inte frusit så förbenat så hade jag bränt av ett kort. Ni får nöja er med en bild på mina slappande ben när jag kommit till jobbet. En underbar start på dagen verkligen.

Efter det så har dagen gått i ett, det är sjukt mycket på jobbet. Skönt med fredag och helg nu. Ska veva hemåt i sällis med Bianchi-Thomas sedan, trevligt värre. Annars hoppas jag på mycket cykel som kan kollas i efterhand ikväll E3 Harelbeke avgörs, samtidigt som en riktigt mustig bergsavslutning på dagens etapp av Katalonien runt. Godis och cykel på tv´n låter väl som en bra laddning inför ett mustigt distanspass imorgon?

Kommentera

