Fem timmar i blåsten

God eftermiddag på er! Nu jag jag såhär härligt distanstrött på soffan och avnjuter SM-finalen i bandy, vackert. Det blev trots allt fem timmar distans idag, trodde och planerade imorse för att jag skulle få ta hand om halsflussande Folke på eftermiddagen, men det blev inte så varpå jag kunde få in lite timmar distans. Inledde passet med att stanna på Råby IP och kolla när Melker sparkade in en straff i den första fotbollsmatchen för säsongen. Efter det vevade jag till Hammrbyrampen och mötte upp superVet-Bosse och sedan stack vi iväg med sikte på Kolsva. Dom två första timmarna präglades av blåst, blåst och åter blåst. Så det var inte många ord som växlades då vi turades om med dragjobbet. Kul att se Bosse tillbaka med sikte på tävlande igen efter en tung säsong förra året. Väl i Kolsva skulle jag försöka ställa skåp i Varghedsbacken, nu var ju benen rätt paj efter blåsten så jag hade inte så mycket pang i benen alls.
Skärmavbild 2017-03-25 kl. 16.34.49
Jag får väl även tacka Bosse som bjuckade på en energibar då jag hade packat för att inte få köra fem timmar. Nu klarade jag mig rätt bra på bara vatten och just den energibaren, men normalt sett skulle jag nog haft mer matnyttigt med mig om jag ska köra fem timmar.

Nåväl, efter Varghedsbacken så vek av ned mot Sundängen och tillbaka mot Köping, Dåvö, Strömsholm, nu med lite gynnsammare vindar vilket var tacknämligt då tripmätaren började leta sig upp mot 4 timmar och vi började bli lite krispiga i benen. Bosse mer än jag så jag fick ta lite mer vind på näsan, inga konstigheter, jag vet ju hur det är att bli bogserad hem på distanspass mer än en gång.

Väl hemma hade jag 5 h och 1 minut på cykeldatorn, 142 km, ändå rätt nöjd med känslan i benen och kroppen blev aldrig en total katastrof. Känslan som brukar kunna infinna sig i slutet på distanspass ibland där man bara vill att dom ska ta slut var inte där idag, det är skönt.

Kör väl en repris på det här imorgon.

Kommentera

