Ensamseglare

Skärmavbild 2017-03-26 kl. 14.33.30
God eftermiddag på er cykelvänner och andra vänner. Idag var det väl för jäkla fint därute. Solokvist blev man också då Mike kastade in handduken på grund av krasslighet. Satte av i lite småkyligt, mulet väder med småmulna ben också efter gårdagen. Lägg därtill att även denna dag bjuckade på en hel del vind, valde att slå av på intensitet så inte watten skulle dra allvärldens väg för att ta mig framåt. Fick väl veva på i dryga 1,5 timma i motvind och under den tiden hann solen komma fram och det började värma fint. Valet att köra i knävärmare var alltså helt rätt. När jag hade cyklat traktens roligaste väg: Lisjövägen var det gynnsammare vindar och jag ökade egentligen inte intensiteten utan det gick bara snabbare. Kunde snart även stoppa undan västen och handskarna, riktig vårkänsla. När jag sedan fick skjutsiga vindar på Rytternevägen och jag började möta lite cyklister så var ju peppen total trots att benen var fortsatt mulna. Avrundade med lite kantvind innan jag kunde casha in medvind sista milen hem. Stannade till i solskenet hemmavid med 4 h 6 min på cykeldatorn, 114,8 km. Ska väl äta upp resterna av lördagsgodiset till Gent Wevelgem innan barnen kommer och ordningen och myset är återställt.

Lyckades med konstycket att få ihop en riktigt tung träningsvecka vilket jag ville ha. Framför allt två långa distanspass på Sempren kändes nödvändigt för att verkligen akclimatisera sig till den igen efter vintern. Stänger veckan på 17 h 30 min (exkl. styrka) 484 km. Nästa vecka kommer av naturliga skäl bli mycket lättare och med klart mindre cykel, några Monarkpass och kanske något pass ute.

Kommentera

