Wattbomb på tisdagskvällen

God morgon på er! Igår efter att Folke haft elgitarr och jag rattat bilen hem, utfodrat barnen så kunde jag komma ut och stänka av ett pass. Velade länge om jag skulle köra det på Monark eller ute, valet föll på att ute alltid är roligare. Sedan ska man inte sticka under stolen med att strukturerad kvalitetsträning oftast blir bäst inne, fast avverkar man 5 månader inne så vill man ju inte köra inne om man inte måste. Vevade iväg med planen att köra 4 x 4′ för att se hur jobbigt det skulle kunna bli. Det blev jättejobbigt som väntat. Vissa lite lättåkta partier och skarpa kurvor gjorde att jag fick svårt att hålla uppe wattsiffrorna. Utfallet blev 300/299/303/299W det vill säga i runda slängar 5W/kg. Inte riktigt på dom siffrorna jag körde på Monarken direkt, men det är en sak att köra inne och en helt annan att köra ute uppenbarligen.
Skärmavbild 2017-03-17 kl. 09.51.33
Eftersom livet rusar på i en rasande fart och det är mycket på alla fronter så lyckades jag glömma att ge Folke penicillin imorse så jag måste åka hem på lunchen och hämta för att ge honom på skolan. Det man inte har i huvudet får man ha i gaspedalen alltså. Därmed ryker lunchträningen, men det kanske är lika bra eftersom jag hade planerat för 4 x 5′ styrkeintervaller på Monarken till kvällen. Fullt ös är bara förnamnet med allt just nu. Nu är fikarasten slut och jag lär kasta mig över allt jobb.

2 reaktioner på ”Wattbomb på tisdagskvällen

  1. Hej !
    Alltid tuffare ute äninne, när jag var som bäst , några år sedan annadagjul i snöslask ( Sundsvall )
    Grannarna tyckte som vanligt , ut och cykla nu ?
    Hade MTB:n med till fjällen åkte skidor på dagen ,cykel på EM . In i Norge och vände.
    När vi kom mot hemmet i Sundsvall fick frugan släppa mig 8 mil före så jag skulle cykla resten .
    Men bra blev jag ! Två SM medaljer silver och brons

    • Helt underbart! Ja, oftast är dom yttre förutsättningarna runt träning utomhus på vintern mer härdande än att sitta inne, sedan ger det ju mer stimulans åt hjärnan att köra ute.
      Kul att höra att det pannbenet betalade sig med medaljer också. Som det ska vara, idogen träning ska betala sig.

Kommentera

