Styrkefyror på kvällskvisten… igen…

God morgon på er! Igår kväll så tog jag väl mig samman och hoppade upp på Monarken efter att jag hade lagt Folke. Målet var att ta mina styrkefyror ett steg längre, sist jag körde så var det 4 x 4′ på rekordwatten 300. Idag ville jag köra 4 x 5′, totalt 4 minuter längre i tid på 300W, låter inte mycket i skrift men väl på Monarken blir det tydligt hur mycket längre det är. Efter den första var jag övertygad om att jag inte skulle orka mer än max en till och att jag skulle ligga i soffan inom kort. Nu blev det ju inte så, kunde på något märkligt vis uthärda min grundplan, vilket på något vis blev ett nytt rekord. Men viktigare än så är att det visar på utveckling i träningen.
Skärmavbild 2017-03-30 kl. 06.46.41
Ännu en gång bevisar cykelintervaller hur annorlunda dom är mot löpning där den första intervallen kunde kännas jättebra och sedan gick det bara utför. Cykel är oftast annorlunda, man jobbar sig in i passen på ett annat vis. Kul ändå, tändvätska för att fortsätta träningen mot veteran-SM och cross-säsongen.

Nu ska jag packa in barnen i bilen och bränna mot skola och jobb. Ikväll stundar styrelsemöte med VCK så lunchgym är vad som får bli av i träningsväg, inte illa det heller.

Kommentera

