Lite lördag!

Skärmavbild 2017-04-01 kl. 19.27.17
God kväll på er, sitter väl här och lyssnar när barnen river övervåningen. Ska bara skriva klart det här och sedan gå upp och inspektera omfattningen av skadegörelsen. Annars har vi haft en himlarns bra lördag, inledde med att ta tag i ett ångestprojekt som legat över mig: att städa huset. Alltid skönt att ha det gjort. Sedan swischade vi ihop med resten av Västerås befolkning ut till Erikslund för att shoppa lite prylar inför avfärden till Lanzarote, badbyxor och sådant nödvändigt. Efter det passade jag och Folke på att tvåla dit Melker i ”torrbandy” med 7-6 och under den tiden så styrde vädret upp sig såpass att jag kunde dra ut och träna istället för att gnugga Monark.

Eftersom tillfällena för cykelspecifik träning i veckan inte varit så många så har jag försökt göra dom till verklig träning och dagen var inget undantag. Hade ingen plan direkt mer än att köra på. Det slutade med två längre intervaller om 14/10′ som var mer körda på känsla än slaviskt wattmätarkikande. Försökte göra det jobbigt, men inte svinjobbigt. Första var i medvind, den andra i fostrande mot- kantvind. Loggade in skrämmande 247 resp. 260W, la sedan in två spurter innan jag rätt nöjd kunde rulla hem för lördagsmys med barnen och det vet ni ju hur det går…. dom river huset och jag bloggar.

Kommentera

