Årets första ”åsenintervaller” till handlingarna

Skärmavbild 2017-04-04 kl. 21.13.11
Det där med cykel är väl för jäkla kul? Att ta i så man knappt kan stå upp när man kommer hem. Jag gillar det, jag gillar det för jävla mycket, när man får bita i så låren bränner som aldrig förr, det är livskvalité. Idag fick jag uppleva den känslan igen. Ett klassiskt pass med VCK:s tävlingshågade och lite blandade starkingar och så stod det 4 x 5′ på agendan. Vi blev 10 st totalt, efter lite slakt i vinden under uppvärmningen så var vi några färre.

Den första intervallen kördes i brutal vind men benen kändes rätt hyfsade ändå och jag kunde arbeta mig in i passet bra. Visst var det ett gäng gånger när jag fick ta rejäla tuggor av styrlindan, men det är så det ska vara på sådana här pass. 4-5 starka cyklister som kör järnet. Riktigt nyttigt för att få upp farten i benen inför tävlingarna, det är något man inte kan träna upp riktigt själv.
17797036_10155146715859395_1562951954_o
Efter intervallerna var vi ju såhär glada för då hade vi bara det roligaste kvar. Tjuv och rackarspelscykling från Ramnäs till Skultuna. Nu blev vi bara 4 st så man skulle ju kunna tro att det inte skulle attackeras så mycket, men tvärtom. Dennis the menace sparkade igång allt per omgående och sådär fortsatte det till vi var i Skultuna, om möjligt ännu tröttare. Vid Skultuna kyrka höll låren på att krampa, det är ett bra kvitto.

Ni kan ju skåda allt med watt och hela klabbet på Strava här om ni vill. Nu ska jag försöka komma ner i varv här. Imorgon blir det bara ren pendlingsträning sedan ska jag packa cykeln i cykelväskan på kvällen.

En reaktion på ”Årets första ”åsenintervaller” till handlingarna

Kommentera

