På plats i Lanzarote

God kväll denna tragiska kväll. Något vi var helt ovetande om fram till ikväll, det otäcka hemska dådet i Stockholm.

Här nere kom jag iallafall ut och spann ur benen och rekade. Som vanligt en soppa att hitta rätt ur en pytteliten spansk turistort. Eftersom jag kom ut sent och vi hade varit i farten länge så var planen inte att åka vilse i onödan utan bara komma ut och få en känsla för omgivningen. Efter snurrande hittade jag iallafall upp mot Tias, siktade mot Macher men något gick fel. Kunde iallafall konstatera att det blåser på Lanzarote. 5-6 sekundmeter här är inte som hemma. Det var klättring till Tias, en seg sådan i motvind. Det tog mig nog 8-10 minuter upp, tillbaka typ 2 minuter. Vände uppe i Tias, körde tillbaka till Puerto del Carmen, körde vilse igen till hotellet. Fick iaf 45′ av acklimatisering och sträcka på flygbenen.

Imorgon måste jag våga ge mig mer tid att upptäcka omgivningarna. Det finns nog en hel del fincyklat här.

Kommentera

