Två dagar på Lanzarote

Så nu har vi gjort två hela dagar här nere. Det börjar gå lite bättre med att hitta också vilket ju är rätt skönt. I lördags skrapade jag ihop 2 h 46 min där jag passerade genom vulkanområdet, spektakulärt och vackert. Avslutade det passet med att ge benen vad dom uppför Femes-stigningen från Los Brenas – 5 km med 6% i snittlutning, där sista 800 m snittar 13%, suligt brant. Landade på 1100 höjdmeter så ni förstår ju att det inte är platt många stunder här.

Igår skulle jag till Tabayesco som är en stigning på dryga 10 km och 5% i snittlutning. Fastnade i en marknad och ett virrvarr av enkelriktat så planen blev en annan. Skrapade ihop 2 h 50 min och 900 höjdmeter.

Idag tänker jag mig att vara så seriös att jag kör backintervaller borta vid Femes/Los Brenas. Kan vara så att jag skippar den brantaste biten.

Kommentera

