På den femte dagen besökte han Nazareth

Goder afton på eder alla. Idag var alltså den enda dagen jag planerat att köra distans här nere. Kom ut tidigt men insåg att det ur badperspektiv skulle bli en bra dag. 26-27 grader och motvind när jag arbetade mig norrut med sikte på Tabayesco-klättringen som dagens vändpunkt. Eftersom jag gick på en nit sist jag skulle dit så valde jag denna gång att ta vägen över Nazareth och vidare längs kusten. Namnet till trots hade Gud glömt vägen till Nazareth som var en grusväg med dödsgrus som någon hällt tjära på. Att jag inte punkade är ett under eller Guds däck eller något.

Kände mig seg från gårdagen redan från start och när jag nådde Tabayesco så körde jag på utan att tömma mig helt. Det blev tungt nog ändå 9 km på 5% på 32′ är sämre än jag hoppades på. Dundrade sedan ner och in i vulkanområdet innan jag efter 4 timmar skulle tackla Femes från Los Brenas igen. Det var inte vackert eller snabbt men det gick. Resten var formalitet i motvind hem. 127 km och 1900 höjdmeter just under 5 h. Blir skönt med vilodag och vattenland i Playa Blanca imorgon.

En reaktion på ”På den femte dagen besökte han Nazareth

Kommentera

