Startade upp veckan med en femtimmars

God eftermiddag på er! Hoppas ni alla kikade på Tro Bro Leon nu på eftermiddagen? Vilken tävling och vilka vägar sedan, wow. För egen del så var det distans på agendan idag, stod klart att jag skulle få köra merparten själv, skulle möta upp Quintana och SuperVet-Bosse på Berget efter lunch när det var tänkt att temperaturen skulle vara lite högre. Nu är det tveksamt om den var det, gissar att det låg runt 1-2 plusgrader hela passet förutom dom korta stunder då solen kikade fram. Startade i motvind ut mot Skultuna och kollade snabbt på wattmätaren och gjorde klart för mig själv att jag inte skulle släppa upp siffrorna direkt högt idag. Förutom vid två tillfällen, skulle göra en treminuters intervall under första timman och en mot slutet av passet, med målet att orka prestera samma watt under den senare som den första. Dunkade på den första på vägen mot Ramnäs, mäktade med 277W under kontrollerad ansträngning. Efter det rullade jag lugnt och frös rätt duktigt om fingrarna i motvinden och snöflingorna som virvlade runt. Körde sedan mot Sura och den fina vägen förbi Lisjö innan jag vek in i motvinden mot Västerås igen för att hinna till mötesplatsen. Hade ganska prick 3 h på kontot när jag slöt upp med Quintana och Bosse, rätt skönt att få lite sällis och draghjälp sista 2 timmarna och det rullade på rätt bra ändå. Efter 4 h körde jag min andra treminutare och cashade in den på 297W lite segare ben såklart men ingen maxning nu heller. Skönt ändå att man orkar lite med ett gäng timmar i benen. Sista timman började jag bli lite småsugen på all form av mat då jag klarat mig på bara en bar och en flaska spordryck. Landade hemma med 5 h 2 min och 135,7 km på cykeldatorn, då var det rätt skönt att det stod färdig mat i kylskåpet.
Skärmavbild 2017-04-17 kl. 17.13.13
Nu ska man tydligen vara redo att börja jobba igen imorgon så är planen intervaller med klubben på kvällen, men det är ju väderbetingat, just nu snöar det ju här igen. Våren 2017 övertygar inte direkt ännu.

Kommentera

