Med 2,5 vecka till tävlingspremiären

Hej på er! Som ni ser så är det 2,5 vecka kvar till tävlingspremiären 2017. En säsong där jag åtminstone har en förhoppning om att stå på startlinjen några fler gånger på landsväg än under 2016. Det stora målet utöver cross-hösten är ju veteran-SM i Gottne i sommar så därför är det ju bra om jag får lite tävlingar i kroppen innan dess. Premiären kommer ske på hemmaplan i samband med Mälarcupen/Västerås 2-dagar där jag pinnar på mig numret på linjeloppet runt nejden vid Barkarö den 7/5. Samma bana som tidigare haft lite mindre tävlingar på så jag borde kunna varendaste kurva.

Formen då? Kollar jag på mina utomhuswatt så är jag en bit från där jag har varit på fyrorna och trösklarna. Det känns högst oklart hur det blivit så när jag haft förmodligen den bästa vinterträningen någonsin i ryggen. Jag hoppas såklart att kroppen i nuläget är rätt nedtränad enligt plan efter Lanzarote och veckan innan dess, ska försöka mala på även denna veckan och sedan återhämta mig när jag återfår barnen på söndag. Förhoppningsvis kommer jag ha en fantastisk form efter det, eller så har jag det inte och då får vi ta det då. Det är ju trots allt bara cykel. Men det är ju alltid kul att cykla fort och få andra att bita i för att hänga med.
Skärmavbild 2015-04-30 kl. 10.19.44

2 reaktioner på ”Med 2,5 vecka till tävlingspremiären

Kommentera

