Tragedi och blåsningsdistans

Möts när jag återvänder hem från träningen av den tragiska nyheten att Astanas Michele Scarponi förolyckats på träning. Känns väldigt brutalt speciellt som man nyss såg honom vinna en etapp av Tour of the Alps i veckan. Så oerhört tragiskt. Livet är så skört.

För egen del kom jag iväg på distanspass efter att ha kollat när Melker spelade fotboll på morgonen, så jag svårt frusen när jag rullade till samlingen. Insåg snabbt att det blåste svårt mycket ute, fick med mig Nisse, AK, MTB-Tobbe och Freddan för distans över Skultuna, Ramnäs, Lisjö, Odensvi, Köping, Strömsholm, Rytterne och hem. På pappret och enligt våra beräkningar såg det ut att bli motvind deluxe till Ramnäs och sedan en räkmacka i medvinden. Nu var vinden mer oberäknelig än så och det var mer kant- och motvind än det var medvind. Passade väl på att smälla på i Hevallsbro-backen, eller ja, AK smällde på och jag hakade på 418W i 1:07 och sedan blev jag lite småspak. När vi kom till fikat i Köping är nästan tre timmar låg den normaliserade watten på 200, vilket är högt för mina 60 kg på distans. Det säger allt om hur tuff vinden var idag.

Sista snutten på Rytternevägen präglades av Östgötalopps-vindar, tog ansvar och drog hem oss där, kände mig smygstark men trött på något vis. Nu var vi en decimerad skara efter att AK kört av en eker och punkat innan Munktorp. Väl hemma hade jag 4 h 27 min och 129 km på cykeldatorn, ni kan glutta på festen på Strava här om ni vill. Nu blir det inte jättemånga knop gjorda här hemma.
Skärmavbild 2017-04-22 kl. 15.46.16
Imorgon blir det bara lätt rull efter städförmiddag i samfälligheten, sedan LBL på tv och så kommer mina älskade barn igen.

Kommentera

