Allas nya favorit i Bunkern

God afton på er. Våren 2017 övertygar med allt väder på en gång, idag när jag och Folke gick från hans elgitarrlektion fick vi uppleva sol, snö, regn, hagel och storm inom loppet av fem minuter, det är fint när man kan täcka in alla årstidernas väder sådär. Såg att några hårdingar i klubben cyklade ute idag, det är strongt, tror inte jag hade gjort det ens om jag hade haft möjligheten. Efter att jag hade utfodrat barnen så kastade jag mig upp på Monarken igen. Körde allas nya favoritpass 40/20-intervaller. 3 x 6 x 40/20″ dukades upp. Vred upp motståndet till 4KP och höll stadigt 91-92 rpm under 40 sekundaren, således 364W (6,06W/kg) om vi räknar i nederkant. Första serien gick hyfsat smidigt ändå, trots att jag inte har kört det här passet så tufft innan.
Skärmavbild 2017-04-25 kl. 21.02.50
Andra serien har jag inge större minnen av förutom att det blev tufft på slutet. Den tredje gick på pannben och vetskapen om att det faktiskt var den sista. Rätt nöjd ändå med att det ändå verkar som träningen ute har gett resultat som kan mätas även på den skoningslösa Monarken.

Efter det passade jag på att tvåla dit både Melker och Folke i det nyinköpta fotbollsspelet, ja alltså ett sådant klassiskt, som är på riktigt. Kommer bli flera heta matcher framöver på det här i huset. Nu ska jag ta i tu med tvätten innan jag ska landa i soffan en stund.

Kommentera

