Blåsningspass med klubben

Hej på er, så sitter man för första gången i år i uterummet och bloggar. Passade på att städa det och göra klart för vår och sommar nu på eftermiddagen eftersom vi inte cyklade bort hela dagen. Skönt att ha det gjort, nu är det bara att gå ut och njuta när temperaturen tillåter det.

Lämnade som sagt barnen tidigare till sin mor för att dom skulle upp och fira valborg i norrlandslandet så hux flux så var jag barnfri. Rullade ned till träningen och det var väl ingen jätteuppslutning och inget organiserat träningspass styrt heller. Men vi var väl ett gäng som vill cykla så vi delade upp oss på två gäng och siktade på Enköping i vinden. För blåste gjorde det, byigt värre precis som hela våren so far. Vi körde lugnt och städat, rätt skönt att komma ut efter två vilodagar. Dom flesta skulle stanna och fika i Enköping men Rob, jag och några till ville fortsätta direkt så vi kastade oss in i medvinden hemåt och det gick förvånansvärt snabbt, men det är klart om det går i 46 km/h och man drar 140W så vet man att man har rätt bra skjuts i ryggen.
Skärmavbild 2017-04-29 kl. 15.39.28
Ännu skönare var det ju att ta av sig handskarna på vägen hemåt. Kan ha varit den andra gången eller första den här säsongen jag har kört utan handskar i Sverige, det säger en del om väderkvalitén den här våren. Väl hemma kändes det rätt bra, en rätt skön känsla att veta att jag hade kunnat mjölka ur mer både i tid och intensitet från kroppen, men det var liksom inte nödvändigt. Jag lär komma hemma imorgon tom i både ben och kropp när vi ska köra distanspass till Norberg. Det blir både höjdmeter och timmar i boken, men det är alltid trevligt att cykla dit och trissa lite i Melingsbackarna innan fikat. Idag landade jag på 3 h 20 min och 93,3 km, ni kan ju glutta allt på Strava här.

Kommentera

