Funkislördag och väckningspass

Skärmavbild 2017-05-06 kl. 18.18.08
God kväll på er. Sitter väl här och väntar på att klyftpotatisen i ugnen ska bli ätmogen. Idag var en riktigt bra dag. Den började som ni ser i solsken på Anundshög där jag var funktionär på tempoloppsdelen av Västerås 2-dagars, som i år även var en del av Masterscupen vilket såklart borgar för stora startfält och välbekanta ansikten. Jag var i starten vilket innebar att jag fick surra massa med glada cykelfolks, det är ju alltid lika kul. Extra kul att till sist få prata med Tomas Å. Vi har kört och krashat på samma tävlingar genom åren men det har bara aldrig blivit av att vi snackat, idag körde han starkt och blev tvåa i H40. Jag har planer på att haka på hans hjul imorgon, då borde det gå bra.

Hann hem och skulle se på Girot innan jag skulle köra mitt väckningspass men dom körde så hiskeligt långsamt idag att jag inte pallade vänta. Städade lite och sedan stack jag ut på väckningspass, siktade på att köra delar av banan. Körde två längre drag om 8′ och 5′ hyfsat hårt, men långt från maxning. Benen kändes absolut guld. Hoppas bara dom inte förvandlas till bajs över natten. Ett par kortare drag dessutom innan jag morsade på tävlingsgeneralen och hans närmaste vid startplatsen i Barkarö. Styrde sedan min fantastiska cykel hemåt.
Skärmavbild 2017-05-06 kl. 18.18.41
Ni kan ju såklart se hela mitt väckningspass på Strava här. Nu hoppas jag bara hålla mig på hjulen och att jag kan cykla som jag har tänkt imorgon, men viktigast av allt är som jag säger till mina, att ha kul. Cykla är kul. Bli trött är kul. Tävla är kul. Så det blir kul imorgon. 14.05 startar vi imorgon, håll en tumme eller två för mig och mina ben.

Nu är potatisen mogen och godiset i skåpet ropar på mig. Hörs.

En reaktion på ”Funkislördag och väckningspass

  1. Roligt att få snacka. Ja, det blev en riktigt trevlig tävling i dag. Jag hoppas att vi nu i morgon inte fortsätter trenden med att krascha på samma tävlingar. Good Luck.

Kommentera

