Igång igen med ettor!

Som alla vet så går det ju inte att leva på gamla meriter och söndagens lopp var knappast meriterande även om det gav mig en god känsla att bygga vidare på. Bygga vidare är ju oftast inte helt bekvämt och kvällens pass var såklart inget undantag. När jag fraktat hem nästa Jimmy Page från hans gitarrlektion och vi hade fått i oss en macka så kastade jag mig formligen upp på Monarken. Min plan var gränssprängande ettor, känslan på söndagen indikterade att jag borde ligga bättre till än dom ettor jag i vintras körde på 364W. Vred upp till 4,2KP och dundrade igång efter lite uppvärmning såklart. Klar chock för systemet och efter den första var nära-döden-upplevelsen total och jag kände mig nöjd om jag skulle mäkta med 3-4 stycken. Men kroppen och psyket är en rolig sak, gränsen flyttades sakteliga till 5 stycken, 7 stycken, 8 stycken och väl där så var det ju givet att genomföra 10 st oavsett graden av smärta i ben och lungor. Låg hukad över styret i vilan (2 minuter) mellan dom två sista och hyperventilerade i 30 sekunder innan jag ens kunde snurra benen igen. Men jag tryckte mig genom 10 stycken och det gav i runda slängar 387W i snitt (6,45W/kg), det absolut bästa passet med ettor jag någonsin genomfört.
Skärmavbild 2017-05-09 kl. 20.26.55
Fortsatt god känsla i benen. Nu hoppas jag ta med mig det till Stockholmshelgen där det ser ut som att jag får till det med start i Falken, Arlanda och Nationaldagsloppet, greatness helt enkelt.

Nu ska jag jobba stenhårt i soffan, önska mig lycka till!

Kommentera

